Test MG4 Electric – czy warto?

Test MG4 Electric – czy warto?

7 kwietnia, 2025
0 Komentarze

MG4 Electric to jeden z najciekawszych debiutów na rynku samochodów elektrycznych w Polsce. Marka MG, choć ma brytyjskie korzenie, dziś należy do chińskiego giganta SAIC Motor i szturmem zdobywa europejskie rynki. Czy MG4 to realna alternatywa dla popularnych modeli takich jak Volkswagen ID.3 czy Renault Megane E-Tech? Sprawdzamy!


Wygląd i pierwsze wrażenie

MG4 Electric od razu przyciąga wzrok nowoczesnym, agresywnym designem.

  • Charakterystyczne ostre linie,
  • Nowoczesne reflektory LED,
  • Sportowy tył z efektowną listwą świetlną.

Auto wygląda dynamicznie i świeżo — zdecydowanie nie przypomina tanich „chińskich samochodów”, jakimi jeszcze niedawno straszyły stereotypy.


Wnętrze i technologie

W środku MG4 prezentuje się równie dobrze.

  • Minimalistyczna deska rozdzielcza,
  • Duży ekran centralny 10,25″,
  • Cyfrowe zegary przed kierowcą.

Materiały wykończeniowe są przyzwoite jak na tę klasę cenową – miękkie plastiki na górze, twardsze na dole, ale wszystko dobrze spasowane.

Co ważne: system multimedialny jest intuicyjny, a na pokładzie mamy m.in.:

  • Apple CarPlay i Android Auto,
  • adaptacyjny tempomat,
  • asystenta pasa ruchu,
  • kamerę 360 stopni (w wyższych wersjach).

Jazda i osiągi

MG4 Electric to auto, które świetnie się prowadzi.

  • Napęd na tylną oś ➔ więcej frajdy z jazdy.
  • Dynamiczne przyspieszenie ➔ od 0 do 100 km/h w około 7,7 sekundy (w wersji 64 kWh).
  • Stabilne zawieszenie ➔ dobrze tłumi nierówności polskich dróg.

Auto cicho sunie po mieście, ale także na trasie sprawdza się bardzo dobrze, zwłaszcza dzięki systemom wsparcia kierowcy.


Zasięg i ładowanie

MG4 Electric dostępne jest z dwoma rodzajami baterii:

  • 51 kWh ➔ zasięg około 350 km (WLTP),
  • 64 kWh ➔ zasięg około 450 km (WLTP).

Ładowanie:

  • Szybkie ładowanie DC do 135 kW ➔ 10–80% w około 35 minut.

Czy to dużo?
W praktyce MG4 w codziennym użytkowaniu osiąga około 300–400 km na jednym ładowaniu, co jest naprawdę dobrym wynikiem w tym segmencie cenowym.


Cena i wyposażenie

Ceny MG4 w Polsce zaczynają się od około 126 000 zł (wersja Standard).
Wersja Luxury (topowa) to koszt około 160 000 zł.

W standardzie dostajesz bardzo bogate wyposażenie:
✅ Systemy bezpieczeństwa,
✅ Duży ekran,
✅ Klimatyzację automatyczną,
✅ Tempomat.

W porównaniu do konkurentów – to rewelacyjna oferta cenowa.


Wady MG4 Electric

Żeby być uczciwym, warto wspomnieć o kilku minusach:

  • Brak fizycznych przycisków do klimatyzacji (wszystko przez ekran).
  • Multimedia nie są na poziomie premium (zdarzają się lekkie opóźnienia).
  • Marka MG wciąż buduje swoją renomę w Polsce (dla niektórych „chińskość” to nadal bariera).

Podsumowanie – Czy warto kupić MG4 Electric?

Zdecydowanie TAK, jeśli:
✅ Szukasz nowoczesnego, dobrze wyposażonego elektryka za rozsądne pieniądze,
✅ Zależy Ci na dobrym zasięgu i szybkim ładowaniu,
✅ Lubisz dynamiczną, lekką jazdę.

MG4 Electric to jedno z najciekawszych aut elektrycznych w Polsce w 2025 roku.
Jeśli jeszcze nie znasz chińskiej motoryzacji — MG4 może być idealnym pierwszym krokiem.


📢 Szukasz MG4 lub innego chińskiego auta?

Sprawdź aktualne oferty na Chimoto.pl 🚗✨

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Internetowa giełda samochodowa. Dodawaj ogłoszenia bez zbędnych reklam. Idealny portal dla salonów samochodowych, komisów oraz osób chcących sprzedać lub kupić samochód.
© 2022 aleauto24.pl | Znaki towarowe i marki są własnością ich odpowiednich właścicieli.